Seyahat Günlüğü / Macera Dolu Amerika (Daha neler!) / Bölüm 1

14 Ağustos 2016 gecesi girdiğimiz Birleşik Devletler’den 30 Eylül sabahı ayrılarak Meksika’ya giriş yaptık. Toplam 47 gece konakladık Amerika’da, 13 geceyi tanıdıklarımızın, arkadaşlarımızın evinde misafir olarak geçirdik. 3 geceyi yol üstü otellerinde, 3 geceyi ise Las Vegas’ta Airbnb’den bulduğumuz Chris’in evinde konaklayarak geçirdik. 28 geceyi ise kamp alanlarında bazen yıldızların altında uyuyarak, bazen yağmura söylenerek noktaladık. Bir ara hızımızı alamayıp 18 gece art arda kamp yaptığımızı fark ettik hatta!

Amerika’ya girişi Houston, Texas eyaleti ile yaptık. Sonra New Mexico, Colorado, Utah, Arizona, Nevada ve California eyaletlerinde vakit geçirdik ve Meksika geçişi için Tucson, Arizona tarafına giderek Nogales sınır kapısını kullandık.

Hasılı… Şimdi bahsedeceğim izlenimlerin tamamı ABD’ye ilk defa gelen, daha önce yaptığı en uzun yol Amerika öncesindeki Avrupa (İstanbul-Bilboa, İspanya) olan, bu kocaman ülkede sadece 46 gün geçirmiş birinden gelecek. Elimden geldiğince gruplandırmaya çalışacağım ancak tek seferde yazarsam çok uzun olacağı için birkaç parçaya böleceğim. Önce eyaletler…

Texas:

Ülkeye girişte bizi bekleyen Can ve tatlı eşi Banu’nun misafiri olduk Houston’da kaldığımız süre boyunca. En çok yağmur yediğimiz ve nemden en çok şikayet ettiğimiz yer oldu. Motosikletlerimizi limandan almak için beklediğimiz süre boyunca sürekli yağmur yağdı. Texas kocaman bir yüzölçümüne sahip, geniş geniş alanlara yayılmış bir eyalet. Büyük bir kısmında şehirlerde kaldırım yok! Kimse yürümüyor ve herkes devasa arabalar kullanıyor. Türkiye’de ışıklarda CRF ile arabalardan yüksekte olduğum için etrafı görebiliyordum, orada aramıza 1 araba girince Serkan’ı görememeye başladım! Pek çok evin önünde birden fazla araba var, en yakın market için bile kilometrelerce yol gidiliyor. Trafik yok denecek kadar az. Yollar çok geniş, keza şeritler de. Yağmur nedeniyle yollar asfalt değil, genelde betonarme ve çoğu zaman tırtıklı. Motosiklet sürmek için hiç hoş değil o tırtıklar. Hız sınırlarının en yüksek olduğu eyalet aynı zamanda, buna rağmen hız sınırına uyan hiçkimseyi görmedik. 75 mil (120 km) sınırının olduğu yerde bile ona uyan sadece bizdik. Eyalette her şey büyük, sadece arabalar değil; evler, menüler, içecek bardakları, o yiyecek-içeceklerle beslenen insanlar… Ve elbette silahlar! Pek çok insan ateşli silah taşıyor, o yoksa bıçak-kama vs. Irkçılığın en fazla olduğu eyalet imiş aynı zamanda. Beyaz Amerikalılar göçmenleri ve siyahları sevmezmiş. Biz sadece zararsız turistiz sanırım gözlerinde, ki negatif hiçbir şey hissetmedik. Şehirlerde bolca kürtaj ve evlilik dışı ilişki karşıtı pankart vardı. Her yerde Jesus bizi seviyordu ya da onlar öyle sanıyordu! Önce ilginç geldi, sonra yobazlıktan başka bir şey değil ki bu diyip sinirlenmeye başladım. İyi ki özgür bir ülke, olmasa birbirlerinin her şeyine karışmaya başlayacaklarına adım gibi eminim. Texas, aynı zamanda benzinin en ucuz olduğu yer idi, 1 galon (3,76 lt.) benzinin (85 oktan) 1,6 dolara bile satıldığını gördük, eyalet boyunca da maksimum 1,8-1,9 gördük. 91 oktan ise 1,8 civarındaydı.

Texas'ta yağmura yakalandık sadece, alçak binalar sayesinde gökyüzüne seyretmek en işin en zevkli kısmıydı.

Texas’ta yağmura yakalandık sadece, alçak binalar sayesinde gökyüzünü seyretmek en işin en zevkli kısmıydı.

New Mexico:

Ne var acaba bunun içinde?

O okul otobüsleri meğer gerçekten varmış, hatta bu devasa ülkenin her yerinde aynı otobüsler kullanılıyormuş!

Çöl, çöl, çöl… Çölün ortasında karavanlarda yaşayan insanlar. Benzinliklerde altına sığınacak 2 metrekare gölge bulamamak. Her yerde fast food. Geçtiğimiz eyaletler içinde en ucuz olanıydı aynı zamanda, benzin hariç, Texas o konuda başı çekiyor. Eyaletten aklımda kalan tek güzel şey Santa Fe. Şehrin içinde birkaç saat gezdik, öncesinde ve sonrasında hiç görmediğimiz yapılar ve binalar, o dükkanlardan bir dünya şeyi alıp eve götürmek istedim. Kilden öyle güzel objeler yapmışlar ki bakmaya doyamadım.

amerika-motosiklet_0642

USA, Harley cenneti. İnternette bile görmediğim onlarca modelini her gün yollarda gördüm. Hatta California’ya kadar Harley’den başka motosiklet görmedim!

Tabela buldun, kaçırma!

Colorado:

Wolf Creek, hayalet orman

Arkamdaki ormanı bir böcek yemiş bitirmiş, hayalet orman aslında. Müdahale etmemişler de, doğaya müdahale etmeyi doğal bulmuyorlarmış! (Dedi her şeyin genetiğiyle oynayan USA)

Gördüğümüz eyaletler içinde en yeşil ve soğuk olanıydı. Kısa bir süre kaldık ancak Pagosa Springs gördüğüme en çok mutlu olduğum yerlerden oldu. Kentin ortasında geçen nehire sıcak su karışıyordu fakat biz oradayken gece sıcaklık 4 dereceye düşünce donduk. Mola verdiğimizde tanıştığımız Ryan sayesinde Wolf Creek’e gittik, dağın tepesinde muhteşem bir manzara eşliğinde minicik sincapları besledim. Şimdi adını hatırlamadığım bir böceğin yediği ölü çam ormanı ise orada gördüğüm en garip şeydi. Kilometrelerce devam eden bir çam ormanı, ağaçların çoğu çürümüş fakat hepsi hala ayakta! Hayalet orman… Güzeldi. Ayrıca en sevdiğim milli parklardan biri olan Mesa Verde de bu eyaletteydi. Pueblo insanlarının uçurum kenarlarına yaptıkları evler, dışarıdan bakınca fark edemeyeceğimiz yaşam alanları, hatta saraylar… Kesinlikle etkileyiciydi. Biz yapamadık, girişte bilet almadığımız için ama sizin yolunuz buralara düşerse o evleri yakından görmek için yürüyüş biletini mutlaka kapıdan alın, unutmayın. Mesa Verde’nin giriş kapısından kalıntılara kadar olan yolu da motosikletler için biçilmiş kaftan! Çok güzel virajları olan 20 kilometreden uzun bir yol. 2 kez yangın çıkmış Mesa Verde’de yıldırım düşmesi nedeniyle, ormanlık alanların bir kısmı yanmış dağın tepesinde ve dokunulmamış o alanlara, yeniden ağaçlandırılmamış. Hem ürkütüyor, hem büyülüyor. Yolun ortasında koşturan hindiler ise güldürüyor.

amerika-motosiklet_0778

Pagosa Springs, Colorado. Yosemite’den önce gördüğümüz yemyeşil tek alan.

amerika-motosiklet_1087

Colorado’da yaşayan bir Amerikalı niye “colorful” dendiğini anlattı bize. Çöl mü istiyorsun, şuraya git, yeşillik mi istiyorsun, buraya. Eyalette hepsinden de var.

amerika-motosiklet_1142

Wolf Creek, Colorado. Bu veletleri toplayıp ceplerime doldurasım var!

amerika-motosiklet_1200

Ev mi? Ev neydi ki? (Mesa Verde National Park)

USA’da ziyaret ettiğimiz diğer eyaletler için yazının 2. bölümü şurada.